Teretulemasta, toivottavasti viihdyt tai ainakin saat jotain tästä irti :) Tänne koitan kerätä vain hyviä asioita (niin elävästä elämästäni kuin muualtakin). Saa nähdä miten käy, sen verta sekavaa tämä on..

torstai 28. heinäkuuta 2011

Muutossuunnitelmia

Mitä sinä haluat muuttaa elämässäsi? Mistä voisit löytää riittävän ison tunteen muutokseen? Mikä on ensimmäinen pienen pieni askel, jonka voit ottaa?

Huh mitä kymysyksiä!! Mut ei kun niskavillat kouraan ja pohdiskelmaan!

* Eli mitä haluan muuttaa elämässäni. No ainakin haluan, että 

  • Miehen kanssa tämä erillään asuminen loppuu ja päästään vihdoin taas saman katon alle. 

  • Suhde pitää saada toimivammaksi ja hyväksi. 

  • Rahaa säästöön ja luottokortti nollille. 

  • Asunto ostettua.   

  • Painoa alas. 

  • Itsetuntoa ylöspäin. 

  • Haluan löytää sisäisen rauhan ja hyvän olon. (Haluamisia kyllä löytyy!)

* Riittävän iso tunne muutokselle: Miehen työlle en voi mitään, pitää vain uskoa ja toivoa, että seuraava toimipiste on täällä, eikä vielä kauempana. Toisaalta juurikin tuo työ on edellytyksenä säästämiselle ja asunnon hommaamiselle.. Onneksi minulla alkaa pian työt, joten toivotaavasti saan itse laskut nollattua ja vähän säästöönkin! Suhdetta sen sijaan voidaan parantaa mm. luottamuksen avulla, juttelemalla vieläkin enemmän, uskomalla (siis minä..). Tosin hankala tehdä mitään, jollei toinen halua sitä samaa. Painolle en ole vielä saanut tehtyä mitään, mutta itsetunnon kanssa olen jonkin verran jo onnistunut :)

* Ensimmäiset askeleet: 

  • Uskoa ja toivoa voin aina, ja se kai on ihan suotavaakin.. 

  • Suoraveloituksena tilipäivänä voin laittaa pikku summan toiselle tilille ja velat voin maksaa pois parissa kuukaudessa (ei onneksi niiiiiiiiin isoja summia ole :) ).

  • Terveellisempi ja kasvispainotteisempi ruokavalio - herkut ja roskat pois ruokavaliosta!! 

  • Työmatkat pyöräillen! 

  • Positiivinen ajattelu

Paino on varmaankin se haasteellisin juttu mulle. Olen nimittäin aina uskonut, et jos saan tuon eturepun pois, niin sit olen kaunis ja laiha. Toisaalta taas tuntuu, etten taida haluta sitä tarpeeksi.. Tämä siksi, etten jostain syystä ole valmis luopumaan tästä helposta elämästä, nautiskelusta, herkuttelusta.. Tiedän, että kyse on vain siitä, ei mistään muusta. Olen päättänyt tehdä pieniä muutoksia (parantaa ruuan laatua ja terveellisyyttä, panostaa kasvispuoleen ja vähentää sokeria), kokeilla mikä tuntuu hyvälle, mikä ei, edetä pienen pienin askelin, iloita ja olla onnellinen :)

2 kommenttia:

P kirjoitti...

Samaistus suhun täysin. Nimittäin tossa et ei halua tarpeeksi olla laiha tehdäkseen asialle jotain. mutta mun kohdalla oikeasti tepsivin keino painon hallintaa tai jopa laihtumiseen on se, et lakkaan välittämästä koko asiasta. Painosta. Syön mitä syön ja sillä selvä. Siten mulla katoaa ruokapakkomielteet enkä koko ajan ahmi herkkuja.
Salli itselles kaikki äläkä oikeasti saa morkkista mistään! Kokeile edes.

Jaunde kirjoitti...

Heh.. Mä oon ite huomannu knas, et kun "tarkkailen" painoa niin ihan takuulla se vaan nousee ja nousee.. Rennmpi ote, niin ainakin samassa pysyy!!
Morkkis iskee, halusinpa tai en..